ایده اولیه سیاست‌های کلی نخبگان


کد خبر: 5535

عنوان: ایده اولیه سیاست‌های کلی نخبگان

ارسالی از: دفتر مقام معظم رهبری

تاریخ: 1392/05/23

تعداد بند: 4

شناسه: P047C007M01A05S02

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اهداف متعالی ایران اسلامی در نیل به مرجعیت علمی و فکری در منطقه و جهان و ایجاد تمدنی نو بر پایه فلسفه و نظریه جهان شمول اسلام، و نقش بی‌بدیل دانش و اندیشه و خلاقیت در رسیدن به این هدف اقتضا دارد که سیاست‌های کلی مربوط به نخبگان به عنوان پیش‌ران حرکت‌ها و جهش‌ها و پیشرفت‌ها و فتوحات براساس شاخص‌های ذیل باشد:

1- بسترسازی برای افزایش استعدادهای برتر و شناسایی دقیق و به موقع، آموزش هدفمند و منعطف، تربیت صحیح و متناسب و افزایش دلبستگی ملّی و معنوی استعدادهای برتر با تغذیه از ذخایر غنی اسلامی، تکیه بر ریشه‌های عمیق تاریخی، الهام از مفاخر درخشان ملّی و استفاده از تجربیات جهانی.

2- نقش آفرینی و ثمردهی نخبگان و گشودن میدان‌های بیکران پیشروی علمی و فکری و بهره‌مندی حداکثری از سرمایه نخبگان در مراتب پیشرفت کشور و ایجاد جامعه دانش بنیان با توسعه زیرساخت‌ها و هموارسازی مسیر.

3- تقویت فضای نشاط و جوشش فکری و علمی، پژوهشی، نوآوری، مهارت، خطرپذیری و آزاداندیشی با ایجاد نظامات قانونی و رعایت نظام‌مندِ مکانت، منزلت و کرامت اندیشمندان، دانشمندان، کاشفان و نوابغ و حمایت از مجموعه‌های نخبگانی خودجوش و دستاوردهای آنان.

4- تبدیل ایران به قطب علمی، پایگاه معرفتی و بازار جهانی دانش و فکر و نوآوری و فناوری و محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری‌های برتر.

 

 

 


گزارش خطا
ارسال نظر